HjemBilbaneBiler
Print produktark

Scalextric Twin Pack - 1978 Swedish Grand Prix

Tilhører kategori
Biler
Handle nå, del opp eller betal senere. Les mer
kr 1.795,-
3|1|669
VareID: 61695, Produktnr: C4392A
Produktinfo
Anbefalt tilbehør
Tips en venn
Anmeldelser

Produktinformasjon

2 biler!
F1
Analog
Limited Edition!
Dette er en bilbanebil-pakke med 2stk biler fra Brabham og Lotus i 1:32 skala. Bilene er beregnet for bruk på Scalextric analoge 1:32 bilbaner, eller tilsvarende bilbanesystemer. Denne pakken er en Limited Edition og lages kun 3000 ekspemplarer av og leveres i en lekker liten boks!

Anbefalt tilbehør

Scalextric Twin Pack - 1978 Swedish Grand Prix


1978 Swedish Grand Prix
Det svenske Grand Prix i 1978 så debuten, og er en av de mest merkelige ideene i Formel 1-historien. Brabham BT 46B Fan Car tok en standard Alfa Romeo flat 12 drevet BT 46 og la til en stor vifte bak på bilen, denne trakk luft gjennom motorens vannradiator før den brukte en enda mer effektiv versjon av bakkeeffekt, banebrytende av Lotus 79, for å skape et delvis vakuum under bilen. Dette skapte en enorm mengde downforce, som gjorde at Niki Lauda kunne cruise avgårde i starten av løpet.

DPR - Digital Plug ReadyNei
Easy Change Pick-upsJa
High DetailJa
MagnetractionJa
Super ResistantNei
DekalarkNei
ARC AIR / ARC One kompatibelJa
ARC Pro/DigitalJa, chip C7005
LisensiertJa
Front/RyggelysNei
Product details in english
The 1978 Swedish Grand Prix saw the debut, and only race, of one of the most outlandish ideas in Formula One history. The Brabham BT 46B ?Fan Car? took a standard Alfa Romeo flat 12 powered BT 46 and added a large fan at the rear of the car, this drew air through the engine water radiator before using an even more effective version of ground effect, pioneered by the Lotus 79, to create a partial vacuum under the car. This created an enormous amount of downforce, that saw Niki Lauda able to cruise away at the start of the race.

The form car for the rest of the season, the Lotus 79, was also a ground-breaking car, its skirts along the side of the bodywork helped generate high levels of downforce, sucking the car to the track and immediately moving the goal posts of performance for the other teams. The Fan car generated tremendous controversy upon its unveiling, with Brabham insisting that it was for cooling the engine, not downforce purposes. While the Brabham?s did not qualify on pole (they deliberately sand bagged to avoid controversy) Lauda lined up second behind Andretti. At the start the two fought for the lead, before a problem removed the Lotus and Lauda cruised to a 34.6 second victory.

After the race, the car was confirmed as legal, but was removed by Brabham, in order for the owner Bernie Ecclestone to avoid a confrontation with other team owners. The designer, Gordon Murray went on to design numerous race and championship winning cars. The fan car is today an important legacy of one of the most innovative periods of F1 history and makes a perfect pair with the otherwise dominant Lotus 79.
Mer info på Engelsk
Flere detaljer
BaneskalaBiler1:32 - Standard
BanetypeBilerAnalog
FargeBilerRød
BilerSvart
KonseptBilerF1

Anbefalt tilbehør

Scalextric C7005 - Digital Retro-Fit Plug F1
3|3|852
kr 335,-
Scalextric Tyrrell P34 1976 Spanish GP
3|2|669
kr 895,-
Scalextric Lotus 79 - USA GP West 1979 - Andretti
3|2|669
kr 955,-
Scalextric Brabham BT46 - Italian GP 1978 Watson
3|2|669
kr 975,-
Scalextric Tyrrell P34 - 1977 Belgian Grand Prix
0|0|669
kr 879,-

Produktanmeldelser

Desverre ingen tilbakemeldinger på dette produktet enda.

Gi din tilbakemelding
Produkt
Scalextric Twin Pack - 1978 Swedish Grand Prix
Velg karakter
Overskrift
Produktanmeldelse
Logg inn her
Retningslinjer
Produktanmeldelser er ment for at du skal dele din erfaring med andre som søker kunnskap om produktet.
Urelevant, uriktig eller støtende innhold vil bli fjernet.

Spørsmål, reklamasjoner e.l: kontakt oss direkte
Flere så også på