Posten/Bring arrangerte sitt årlige arrangement Load-08 med utdeling av pris for årets nettside.
|
Stort show
I forbindelse med nominasjonen ble vi invitert til postens store arrangement Load-08 på Oslo Plaza hotell. Her fikk vi bli med på en rekke spennende forelesninger fredag og lørdag med kjente navn som blandt annet Professor Kirthi Kalyanam, Liv Berstad, Trond-Viggo Torgersen, Pål Anders Ullevålseter og Nina Furu.
På lørdagskvelden ble det hele avsluttet med stor middag med konserter av Knutsen og Ludvigsen og Benedicte Adrian, samt selve prisutdelingen.
|
Til venstre årets nykommer, Bleieboden.no . Til Høyre Jon Peder og Roger som representerte Elefun under prisutdelingen.
|
Hvem er nominert
I løpet av året som har gått har brukere fra hele landet hatt mulighet til å anbefale sin favoritt-nettbutikk til posten. Resultatet av dette ble 227 ulike nettbutikker nominert i første omgang.
Fra disse 227 nettbutikkene kom bare åtte gjennom nåløyet som nominerte til finalen. Disse ble plukket ut av et dommerpanel etter en rekke kriterier.
Når det gjelder de nominerte til de ulike kategoriene har juryen gått grundig til verks under testingen. De har hatt ca 5 ulike kjøp fra hver butikk. Mange av kjøpene ble sendt i retur som angrefrist, for å se om butikkene hadde god service selv i denne delen av kjøpssyklusen. Juryen har sendt henvendelser på mail og testet besvarelsestid og om de har fått gode svar, de har sjekket leveringstid og de har gått veldig nøye gjennom nettsidene, kjøpsprosess, betalingsmetoder og fraktalternativer til alle de nominerte butikkene.
|
Årets nettside
Kriterier: Nominerte vurderes blant annet på informasjon om produkter, kjøpsprosessen, kundeservice og brukervennlighet.
De nominerte til årets nettside: Pinkbubbles.no - Selger bad og dusjprodukter Komplett.no - Elektronikk. Nordens største ehandelsselskap, og årets nettbutikk i 2006 og 2007 Storogfin.no - Dameklær i store størrelser Årets vinner: Storogfin.no
|
|
Årets nettside - Innovasjonsprisen
Kriterier for innovasjonsprisen: Innovasjon er nøkkelordet i denne prisen. Nettbutikken må virkelig ha rykket frem på et område; det kan være alt fra kjøpsopplevelse og kundeservice til produkttilbud, logistiske løsninger og miljøtiltak. Nominerte trenger ikke være innovative på alle områder, og det kan være de små enkle tingene som gjør at nettbutikken skiller seg ut på en måte som er til inspirasjon og etterfølgelse for andre nettbutikker. De nominerte: Nettflis.no - Flis, fliseutstyr og fliseverktøy Elefun.no - Radiostyrt hobby og tilbehør Storogfin.no - Dameklær i store størrelser
|
Elefun.no vant!
Vi i Elefun er veldig stolte av å vinne denne prisen, og vi setter også stor pris på at kundene våre er med på å holde oss aktive. Her er hva juryen sa om Elefun under priutdelingen: Prisen som Årets innovatør deles ut for første gang i år. Den går til Elefun.no, som selger modellutgaver av fly, båter og biler. Nettbutikken utmerker seg som innovativ fordi den på svært god måte utnytter de sosiale aspektene internett har i utviklingen av sin nettbutikk. Juryen var usikker på om dette er et nettsamfunn med en påkoblet nettbutikk, eller en nettbutikk med et påkoblet nettsamfunn. Butikken syder av liv og entusiasme, og brukerne utviser et enormt engasjement i å hjelpe andre brukere samt å vise fram sine egne prestasjoner.
|
Her får Elefun utdelt prisen fra Øystein Bakke, til venstre ser vi konsernsjef i Posten Dag Mejdell og Benedicte Adrian. Fotograf: Birger Morken, Copyright: Posten Norge AS
|
Årets nykommer
Kriterier: Nominerte vurderes blant annet på informasjon om produkter, kjøpsprosessen, kundeservice og brukervennlighet. I tillegg må butikken må være etablert i løpet av 2007 eller 2008. Nominerte: Igroshage.no - Stort og smått til hageentusiasten Bleieboden.no - Tøybleier og annet miljøvennlig barneutstyr Shoporama.no - Design og interiør Vinner: Bleieboden.no
|
Vi takker så mye
Elefuns nettsider er laget av oss og for oss så derfor er det spesielt hyggelig å vinne en pris som viser at vårt arbeid har blitt lagt merke til. Det at juryen har vært så nøye i sitt arbeide gjør at det er ekstra hyggelig å vinne prisen. Vi skal fortsette å forbedre våre løsninger, og vi vil også takke de som hjelper oss med å holde nettsidene våre levende ved å sende inn bilder, henvendelser osv. Vi er veldig takknemlige til de som nominerte oss til denne konkurransen, og vi håper vi får muligheten til å bli nominert flere ganger også i fremtiden. For at dette skal la seg gjøre må vi hele tiden fornye oss, og forbedre våre løsninger. Har DU en ide om hvordan vi kan forbedre oss, så setter vi stor pris på dine innspill.
|
Til venstre årets nykommer, Bleieboden.no . Til Høyre Jon Peder og Roger som representerte Elefun under prisutdelingen.
|
Tidligere vinnere
Årets nettbutikk 2007: Komplett.no Årets nykommer 2007: Papirloftet.no Årets nettbutikk 2006: Komplett.no Årets nykommer 2006: Fess.no Årets nettbutikk 2005: Elkjop.no
|