Ut av esken
Bilen er mer eller mindre ferdig ut av esken, kun små-plukk igjen og det følger med en meget god manual samt det man trenger av verktøy og litt tuningdeler. Jeg valgte RCS 3000mah 8,4V pakker med TRX-kontakter.
|
Bilde:
|
De første turene
For de første testkjøringene holdt jeg bilen helt standard. Batteriene trenger 4-5 sykluser før dem er på topp, og da gikk den jammen så bra. Merker at dette er en bil jeg vil bli glad i :) Kjørte i sandtak, den klatret bra og oppførte seg bedre enn ventet i et slikt terreng.
|
Bilde:
|
Bilde:
|
Oppgraderinger
I etterkant melder jo ønsket om mere fart og kraft seg, jeg valgte Novaks 6.5t HV system og 2*2S 5000mah Kong Power lipo. Enkel konvertering, kun å skru ut det gamle og inn med det nye. Nå har jeg all den farten jeg kan ønske meg og mer til, samt gode 20min kjøretid. Er man speed-freak er dette en anbefalt oppgradering, men bilen går fort nok for de fleste med standard oppsett. Fordelen er mer effektiv motor og lenger holdbarhet.
|
Bilde:
|
Konklusjon
En suveren bil fra Traxxas, god blanding av buggy og monstertruck med de beste egenskapene fra begge. Bilen fungerer utmerket på de fleste underlag og takler alle slags kjøreforhold. En sikker vinner fra Traxxas.
|
Bilde:
|
Bilde:
|
Bilde:
|
Bilde:
|
Bilde:
|
Oppdatering - Rigget for race
Etter mye hodeløs kjøring rigger jeg nå e-revoen for racing i monster truck-klassen/åpen klasse. 23mm hex, proline 40-series dekk/felg er montert. Sway-bar er på, byttet til 50wt demperolje med grønne fjører foran og tan bak - dette burde gjøre den klar for banen! Har kjørt noen runder med bilen stock (men med børsteløst) og den skal nok klare seg meget bra i MT-klassen lokalt mot andre nitro-revoer etc. etter disse oppgraderingene. Time will show! Virker som om resten er opp til føreren nå ;)
|